Üye Girişi
x

Giriş Başarılı.

Yanlış Bilgiler.

E-mail adresinizi doğrulamalısınız.

Facebook'la giriş | Kayıt ol | Şifremi unuttum
İletişim
x

Mesajınız gönderildi.

Mesajınız gönderilemedi.

Güvenlik sorusu yanlış.

Kullandığınız Sosyal Medyayı Seçin
Yeni Klasör 8 yıldır sizin için en güvenli hizmeti veriyor...

Teknoloji dünyasındaki son gelişmeler ve sürpriz hediyelerimiz için bizi takip edin.

Soğuk algınlığında ilaç yerine bol sıvı

> 1 <

MaYK
Graphic Designer

grup tuttuğum takım
Albay Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 6058 ileti
Yer: Samsun
İş:
Kayıt: 24-02-2007 08:21

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
kırık link bildirimi Kırık Link Bildir! #304216 07-06-2008 08:12 GMT-1 saat    
Antalya (AA)- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı ve Antalya Tabip Odası Merkez Delegasyonu Üyesi Dr. Fuat Altay, soğuk algınlığı ilaçlarının, içerdikleri etken maddeler nedeniyle, ABD ve İngiltere'de 2 yaşın altındaki çocuklarda kullanımının yasak olduğunu belirterek, bu ilaçlarının kullanılmaması istedi. Altay, soğuk algınlığı ilaçları yerine tavuk suyuna çorba ve bol sıvı alınmasını önerdi.

Fuat Altay, ABD Besin ve İlaç Yönetimi (FDA) tarafından Ekim 2007'de çocuklarda soğuk algınlığı ilaçlarının kullanımına ilişkin bazı uyarılarda bulunulduğunu hatırlattı. Bu ilaçların olumsuz yan etkileri olduğunun ve hatta ölümlere yol açtığının ortaya çıktığını belirten Altay, FDA'nın 2 yaş altındaki çocuklarda bu ilaçların kullanılmaması, 6 yaş altındaki çocuklarda ilaç kullanımının ise gözden geçirilmesi gerektiğini bildirdiğini anlattı.

Altay, şöyle konuştu:''FDA kaynaklarına göre 1969-2006 yılları arasında dekonjestan ilaçlara bağlı 54 ölüm vakası, antihistimanik bağlantılı 69 vaka rapor
edilmiştir. 29 Nisan 2008 tarihinde Centre for Disease Control and Prevention (CDC) tarafından da benzeri uyarı gelmiştir. Bu bildiride 11 yaş altı çocuklarda soğuk algınlığı ilaç kullanımı sonrası 7 bin vakanın yan etkiler nedeniyle acil servislere başvurduğu ve önemli bir bölümünün 2-5 yaş grubu çocuk olduğuna dikkat çekilmektedir.''

Fuat Altay, İngiltere'de de Pediatri İlaçları Uzman Danışma Kurulu ve Beşeri İlaçlar Komisyonu'nun 27 Martta bazı uyarılarda bulunduğunu hatırlattı.
Altay, çocuklarda bu ilaçların kullanılması nedeniyle ortaya çıkacak ölüm vakalarına ilişkin Türkiye'de henüz bir araştırma yapılmadığına işaret ederek, Sağlık Bakanlığı'nın konuyu araştırması gerektiğini söyledi.

-Yan etkiler neler-

Dr. Fuat Altay, bu ilaçların solunum sistemindeki kanlanmayı değiştirdiğini, santral sinir sisteminde baskılama yaptığını anlattı. Bu şekilde çocuklarda kalp ritm değişiklikleri, bazı nörolojik olaylar, halüsinasyon, hayal görme gibi belirtilerin ortaya çıktığını kaydeden Altay, ''Aslında bu ilaçların üzerinde (2 yaşın altındaki çocuklarda kullanmayın) uyarısı var. Ancak ben pediatrist olarak, pratik hayatta her yaş grubunda kullanıldığını görüyorum'' dedi.

ABD'de doktorların soğuk algınlığı yerine bol sıvı alınnmasını önerdiklerini belirten Altay, Bu ilaçları kullanmamak lazım. Alternatifi, tavuk suyuna çorba ve bol bol sıvı almak'' diye konuştu.

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


Ulaşmak isteyen arkadaşlar mesaj atabilirler...
> 1 <