Üye Girişi
x

Giriş Başarılı.

Yanlış Bilgiler.

E-mail adresinizi doğrulamalısınız.

Facebook'la giriş | Kayıt ol | Şifremi unuttum
İletişim
x

Mesajınız gönderildi.

Mesajınız gönderilemedi.

Güvenlik sorusu yanlış.

Kullandığınız Sosyal Medyayı Seçin
Yeni Klasör 8 yıldır sizin için en güvenli hizmeti veriyor...

Teknoloji dünyasındaki son gelişmeler ve sürpriz hediyelerimiz için bizi takip edin.

Dört Mezhepten Birine Uymak şart Midir?

şafi mezhebiden olan hanifi imam arkasında namaz kılabilir mi

Forumlar / Dini Bölüm / Soru-Cevap

 
> 1 <

FuRKaN216

grup tuttuğum takım
Albay Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 7836 ileti
Yer: lere tükürmeyin tükürülcek o kadar surat varken:D
İş: de bu benim profilim:)
Kayıt: 13-12-2006 18:56

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
kırık link bildirimi Kırık Link Bildir! #162398 31-01-2007 18:33 GMT-1 saat    
"Bir kimsenin mutlaka dört mezhepten birine bağlanması şart mıdır?"
evet arkadaslar herkez görüslerini paylasabilirmi?

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


mavi

grup tuttuğum takım
Er Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 1867 ileti
Yer: İstanbul
İş: stilist
Kayıt: 11-11-2006 21:52

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#162438 31-01-2007 19:32 GMT-1 saat    
ben mezhep hakkındaki görüşlerimi daha öncede belitrmiştim ama yine birkaç şey söylemek istiyorum.mezhep aslında sonradan çıkmış gibi görünsede hadise ve kurana olan bağlılığı yönünden ben pek o yönlü bakamıyorum.. yani mezhep islamın dışında birşey değildir.. hadislerin ve fıkhi meselelerin yorum şeklini almış halidir.. mezhepler olmasa inanın bazı hüküm gerektiren meselelrde islamı yaşamakta zorluk çekecektik.. ben bunu hep şuna benzetirim.. mezhepler yemeği önümüze sunmuşlar..hazırlamışlar pişirmişler sunmuşlar bize. eğer mezhepler olmasaydı elimizde yemeklik malzeme olacaktı ama pişirmek için çabalamamız gerekecekti.. işte mezhepler bize bu kolaylığı sağlaması bakımından önemli bir yer tutuyor.. şimdiiii mezhep tutmak gerekiyormuya gelince; şöyle diyelim.. şafi mezhebine bağlı biri hanefi mezhebine bağlı bir imamın arkasında namaz kılabilir mi... yani bize "hayır" olarak karşımıza çıkan bu soru şu anlamada geliyor.. o halde mezhebe ihtiyaç var

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


FuRKaN216

grup tuttuğum takım
Albay Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 7836 ileti
Yer: lere tükürmeyin tükürülcek o kadar surat varken:D
İş: de bu benim profilim:)
Kayıt: 13-12-2006 18:56

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#162440 31-01-2007 19:36 GMT-1 saat    
şafi mezhebine bağlı biri hanefi mezhebine bağlı bir imamın arkasında namaz kılabilir mi... yani bize "hayır" olarak karşımıza çıkan bu soru şu anlamada geliyor.. o halde mezhebe ihtiyaç var

bu soru üsteki yazdigin, neden karsimiza hayir olarak cikiyor?
söle bir soru daha sorayim safi mezhebine bagli bir insan hanefi mezhebine bagli bir imamin arkasinda namaz kiliyor ama safi mezhebinin kurallarina göre kiliyor simdi sorumu soruyorum sence bu namaz kabul olmaz mi? mavi..

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


mavi

grup tuttuğum takım
Er Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 1867 ileti
Yer: İstanbul
İş: stilist
Kayıt: 11-11-2006 21:52

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#162446 31-01-2007 19:49 GMT-1 saat    
bencesi olarak cevap veremem. ama benim bir yerde okuduğum (yanlış hatırlıyorsam allah affetsin)kadarıyla hükümlerde bazı farklılıklar var.. sana yanlış bilgi vermemek adına kalkıp ilmihale baktım şimdi. lakin istediğim şeklde bulamadım.. bu hüküm seferilik bölümündede geçmiş olabilir. o kısmada baktım ama bulamadım.. ben bunu araştırmaya çalışacağım inşallah

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


FuRKaN216

grup tuttuğum takım
Albay Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 7836 ileti
Yer: lere tükürmeyin tükürülcek o kadar surat varken:D
İş: de bu benim profilim:)
Kayıt: 13-12-2006 18:56

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#162448 31-01-2007 19:55 GMT-1 saat    
benim bildigim kadari ile (ama emin deilim)safi mezhebine bagli bir insan hanifi yada diger mezheplere bagli imamlarin arkasinda (berbaber) namaz kilabilir, ki kiliyorlarda ama kendi mezheplerin kurallarinca kiliyorlar.

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


mavi

grup tuttuğum takım
Er Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 1867 ileti
Yer: İstanbul
İş: stilist
Kayıt: 11-11-2006 21:52

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#162466 31-01-2007 21:42 GMT-1 saat    
yani işte demek istediğimde bu aslında.. kılsa bile galiba belli kurallara uyarak kılıyor. yani mezhepler gerekli ki kurallara uymak gerekliliğide var diye düşünüyorum.. yani bu fıkhi meselelerde çok dikkatli davranmak gerek. yanlış bişeyde söylemek istemiyorum.. hatamız varsa allah affetsin

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


FuRKaN216

grup tuttuğum takım
Albay Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 7836 ileti
Yer: lere tükürmeyin tükürülcek o kadar surat varken:D
İş: de bu benim profilim:)
Kayıt: 13-12-2006 18:56

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#162467 31-01-2007 21:47 GMT-1 saat    
benim anlamadigim bir konu mezhepler rasinda bazi ibadetler biraz farkli neden?
mesela hanifi mezhepinden olanlar namazda ruku ya egilir rukudan kalkarken eller yana bosa salinir ama safi mezhebinde rukuya giderken ve kalkarken omuz hizasi seklinde tekbir alirlar bir erkegin bayana dokunmasi abdest bozar diger mezheplerde bozmaz vs. neden bu sekil ayirim yapildiki?

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


mavi

grup tuttuğum takım
Er Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 1867 ileti
Yer: İstanbul
İş: stilist
Kayıt: 11-11-2006 21:52

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#162476 31-01-2007 22:07 GMT-1 saat    
bak furkan! ayırım yapılmıyor orada. peygamber efendimiz her ikisinide yapmış.mezhepler dediğim gibi yorum farklılığındsan çıkmış.. hani peygamberimiz demişya ümmetimin ihtilafı hikmettir diye.. işte buda bir ihtilaf yani.. ama hikmetli bir ihtilaf olduğuda belirtiliyor.. ben daha önce şöyle bir örnek vermiştim buna. mesela kıyametin büyük alametlerinde "güneşin batıdan doğup doğudan batması" var. bunu bazı alimler gerçek anlamıyla anlamış ve "güneş fiziki olarak gerçekten doğudan batıp batıdan doğacaktır" demişler. ancak başka bir kısım alimde "islam güneştir. ve islamiyet batıda doğup doğuda yaşanmaz hale gelecektir" demişlerdir.. yani hiç bir mezhepte yanlışlık yok

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


FuRKaN216

grup tuttuğum takım
Albay Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 7836 ileti
Yer: lere tükürmeyin tükürülcek o kadar surat varken:D
İş: de bu benim profilim:)
Kayıt: 13-12-2006 18:56

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#162668 01-02-2007 12:08 GMT-1 saat    
"yani hiç bir mezhepte yanlışlık yok "bu son cümlen yanlislik yok ama degisiklikler var bir örnek daha vereyim kuran-i kerimde Med [uzatma] isareti var 4 elif miktari da deniliyor hanifi mezhebinde med ler 4 elif miktari cekilmesi vacip dir, safilerde ise caiz dir..yanlisliklar var demiyorum degisiklikler var
aslinda bu mezhepler olayi benim kafami cok kurcaliyor bilgi edinmem lazim_:)

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


mavi

grup tuttuğum takım
Er Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 1867 ileti
Yer: İstanbul
İş: stilist
Kayıt: 11-11-2006 21:52

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#162697 01-02-2007 13:03 GMT-1 saat    
alıntı- FuRKaN
şafi mezhebine bağlı biri hanefi mezhebine bağlı bir imamın arkasında namaz kılabilir mi... yani bize "hayır" olarak karşımıza çıkan bu soru şu anlamada geliyor.. o halde mezhebe ihtiyaç var

bu soru üsteki yazdigin, neden karsimiza hayir olarak cikiyor?
söle bir soru daha sorayim safi mezhebine bagli bir insan hanefi mezhebine bagli bir imamin arkasinda namaz kiliyor ama safi mezhebinin kurallarina göre kiliyor simdi sorumu soruyorum sence bu namaz kabul olmaz mi? mavi..

EL-CEVAP:
mezhebi farklı olan imamın arkasında namaz kılmak:
hanefi ve şafiler imamın namazının imamın namazının cemaatin mezhebine göre sahih olmasını şart koşmuşlardır. mesela hanefi mezhebine mensup olan bir kişi vücüdundan kan aktıktan sonra yeniden abdest almaya şafii bir imamın arkasıda namaz kılsa yahut şafii mezhebine mensup bir kişi bir kadının eline dokunan hanefi bir imamın arkasında namaz kılsa imama uyan kişinin namazı batıldır. çünkü cemaat imamının namazının batıl olduğuna inanmaktadır.
imamının namazının batıl olduğuna inanaın kimsenin namazı ise sahih değildir. henefiler buna şu meseleleride ilave etmişlerdir. şafii bir imamın arkasında namaz kılması mekruhtur. şafiilere göre, şafii bir immaın arkasında namz kılmak hanefi yahut başka mezhebe mensup olan imamın arkasında kılmaktan daha faziletlidir.. çünkü yapmasını bilsede başka mezhebe mensup olan imam şafii mezhebine göre bazı şart ve rükünlerin vacip olduğuna inanmamaktadır.
maliki ve hanbelilere göre namazın sıhhati için şart olan konılarda sadece imamın bağlı bulunduğu mezhebe itibar edilir. maliki veya hanbeli bir kişi abdestte başının tamamını mesh etmeyen hanefi yahut şafii bir imama uyarsa namazı sahihtir. çünkü ilk iki mezhebe göre başın tamamını mesh etmek şarttır. dolayısıyla imamın kendi mezhebine göre namazı sahih olduğu için bu kişininde namazı sahihtir.
imama uymanın sıhhatinde şart olan hussularda cemaatin mezhebine itibar edilir. mesela maliki yahut hanbeli bir kimse farz namazı için nafile namazı kılmakta olan bir şafiiye uyarsa bu kişinin namazı batıldır. çünkü maliki ve hanbeli mezhebine göre farz namaz kılan kimsenin nafile namaz kılana uyması batıldır. imama uymanın şartı imam ile cemaatin namazlarının bir olmasıdır.

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


> 1 <