Üye Girişi
x

Giriş Başarılı.

Yanlış Bilgiler.

E-mail adresinizi doğrulamalısınız.

Facebook'la giriş | Kayıt ol | Şifremi unuttum
İletişim
x

Mesajınız gönderildi.

Mesajınız gönderilemedi.

Güvenlik sorusu yanlış.

Kullandığınız Sosyal Medyayı Seçin
Yeni Klasör 8 yıldır sizin için en güvenli hizmeti veriyor...

Teknoloji dünyasındaki son gelişmeler ve sürpriz hediyelerimiz için bizi takip edin.

Bayrağımızın Derin Anlamı

> 1 <

ŞanlıTürk

grup tuttuğum takım
Cezalı Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 701 ileti
Yer: ESKİŞEHİR
İş: öğrenci
Kayıt: 17-07-2006 17:55

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
kırık link bildirimi Kırık Link Bildir! #156623 21-01-2007 16:00 GMT-1 saat    
Türk Bayrağı rengini şehitlerin kanından, ilhamını da kan gölüne
yansıyan
ay ve yıldızdan aldığını biliyoruz.

Fakat bayrak hakkındaki bu bilgi, Bayrağın taşıdığı kutsal anlamı,
o
anlamdaki sembolizmi, ondaki derinliği ve yüceliği anlatmaya
yetmez.

Bilindiği gibi, genellikle Hıristiyan milletler bayraklarına Haç
şeklinde
semboller yer almaktadır. Müslüman milletlerde ise Hilal
görünmektedir.
Haç'ın anlamı Hazreti İSA ( a.s.)'nın çarmıha gerilerek haç
şeklinde şehit
edildiğine inandıkları için Hıristiyanlar onu sembol olarak
alırlar.

Peki ya Hilal? Müslümanlarca sembol olarak kabul edildiğini
biliyoruz.
Ancak bunun sembolik değeri nereden gelmektedir? Dolunay (Bedir)
ayın
ondördüncü gecesindeki haliyle daha parlak olmasına rağmen niçin
ayın en
az ışık verdiği yay şeklindeki zayıf şekil sembol almıştır? İşte
burada
Hilal'in gücü burada çıkmaktadır. Çünkü Hilal, Haç gibi doğrudan
şekil
olarak alınsaydı Dolunay kullanmak daha uygun olurdu. Halbuki
"Hilal"
şekli dolayısıyla değil, ismi dolayısıyla sembol olmuştur. Bu
anlamı da
"ALLAH (c.c.)" isminden almıştır. Bilindiği gibi Arapça aslında
Hilal
kelimesinde; 1 "He", 1 "Lam", 1 "Elif", ve yine 1 "Lam" harfleri
bulunmaktadır. Yani 1 "He", 1 "Elif" ve 2 tane "Lam" bulunmaktadır.
Bu
harflerin ebced hesabıyla rakam değeri de:
. "He
. "Lam"
. "Elif"
. "Lam"
. Toplam Olarak =99
ALLAH (c.c.) kelimesinde yine bir "Elif", iki "Lam" ve bir "He" ile
yazılmaktadır. Bu harflerin de değeri yine ebced hesabıyla
toplandığında
yine 99 rakamını verir. Her iki kelimede harfler değişmediği için
rakam
değerleri de değişmiyor. Yani Hilal yazarken ALLAH ( c.c.) isminin
harflerini kullanıyoruz. 99'da Esma-ul Hüsna'yı temsil eder.
Öyleyse bu
iki kelimeyi bilhassa sembolik olarak birbirinin yerine kullanmak
mümkündür. O halde Bayrak üzerine ALLAH ( c.c.) yazacak yerde, aynı
ismin
eş değerlisi olan Hilal'i koymak hem anlamlı, hem inançlarımıza
daha
uygundur. Çünkü inancımıza göre, "ALLAH (c.c.)"ý sembol olarak bile
ifade
etmek mümkün değildir. Aksi halde putperestlerin düştüğü hatayı
tekrarlamış oluruz. Bu sakıncadan dolayı "ALLAH ( c.c.)" ın zatı ve
ismi
tenzih edilerek, o ismin harf ve ebcedi bakımından eş değerlisi
olan
"Hilal" sembol yapılmıştır. Mademki sembolik anlam taşıyacaktır o
halde
Hilal yazmaktansa Hilalin şeklini yapmak arasında hiç fark yoktur.
Aksine
sembol olarak Hilal şekli daha uygun, daha anlamlıdır. Böylece
Hilal'in,
sembol olarak seçilmesinde şu mantık silsilesi görülmektedir: ALLAH
(c.c.)
à Hilal (isim) à Hilal (şekil)
ALLAH(c.c.)'ın birliği (Tevhid) inancı ve bu inancın La ilahe
İllallah
(ALLAH (c.c.) tan başka Tanrı yoktur) formülüyle ifade edilen
manası
böylece Hilal şeklinin içinde sembol olarak ifadesini bulmuştur.
Bilindiği
gibi bazı İslam ülkeleri Bayrağında, özellikle Suudi Arabistan
doğrudan
doğruya Kelime-i Tevhid'i yazarak sembole gidilmeden bayrağına
koymuştur.
Ancak birtakım manaların sembol ile ifadesi, sözle ifadesinden daha
derin
ve anlamlıdır. Hilal'in kucağındaki Yıldız, Hilalde olduğunun
aksine
doğrudan doğruya şeklinden alınmıştır. Ancak bu şekil yine Arapça
"Muhammed" yazısının şeklidir. Peygamberimiz Hz. Muhammed ( s.a.v.)
Efendimizin ismi yazıldığı zaman birinci "mim" in başı, "ha"
harfinin
dirseği, ikinci "mim" in kıvrımı ve "dal" harfinin alt ve üst
kanadı beş
tane çıkıntı meydana getirir ve tam bir yıldız şeklini alır. Zaten
İslam
ın şartları da beş tanedir. Hilal ALLAH ( c.c.) inancını, yıldız
Peygamber'e bağlılığı dile getirir. ALLAH (c.c.) inancı, amentü ile
bildirilen iman şartlarının temeli olduğu için iman esaslarının
hepsi bu
sembolle ifadesini bulmuş olur. O zaman Hilal iman şartlarını,
yıldız da
İslam ın şartlarını remz (sembol) olarak dile getirir ki,
bayraktaki bu
iki sembolle, ay ile yıldızla İslam dini bütün yönleriyle ifade
edilmiş
olur.

Claude Farrere dilimize "Türklerin Manevi Gücü" adıyla çevrilen
eserinde
(s.36) Hilal şekli üzerinde durarak bu şeklin Türklerin hayatında
nasıl
bir önem taşıdığını anlatmaya çalışır: "En mükemmel gemiler, yarım
ay
şeklinde amiral gemisinin etrafına sıralanmıştı. Evet, yarım ay
şeklinde... Ve hilal şekli gerçekten Müslüman, gerçekten Türk olan
herkesi
heyecandan titretmeye yeter!..." diyerek Türk toplumunun hayatında
örf ve
geleneklerin ne kadar köklü bir yeri olduğunu anlatır. İstiklâl
Marşımızda,

"Çatma kurban olayım çehreni ey nazlı hilal."

"Kahraman ırkıma bir gül ne bu şiddet bu celâl?"
Mısralarında bayrağın ve hilalin şahsına dile gelen hitap, aslında
doğrudan doğruya ALLAH ( c.c.)'a niyazdır. ALLAH (c.c.)'dan, artık
bu
millete rahmet ve merhametiyle nazar etmesi istenmektedir. Zaten

"Ruhumun senden ilâhî şudur ancak emeli;"

mısrasında bu dilek daha açık bir dille ortaya konmaktadır.
Hilal sadece Bayrağımızda değil, kandil geceleri yapılıp dağıtılan
ayçöreğinde de görülür. Camide ve kışladaki ders nizamı da, Mehter
Takımının nöbet vurma sırasında aldığı şekil de hep Hilal
şeklidir.......


( c.c.)
"Celle Celâluh" şeklinde okunan bir saygı ifadesidir
ve "Şânı Yüce" anlamına gelir.

( s.a.v.)
"Sallallâhu Aleyhi Ve Sellem" şeklinde okunan ve
"Allah`ın rahmeti ve selâmı O`nun üzerine olsun!"
anlamına gelen bir duâ ve saygı ifadesidir.

( a.s.)
Aleyhisselam
"Allah'ın selâmı O'nun üzerine olsun

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


> 1 <